Söndagstripp

Aviserade tidigt på söndagmorgonen att vi hade ett köpcentrum i sverige som destination.
Vi bestämde oss att åka till svinesund och nu kommer det lite pics!


Här har vi två pigga damer som bestämde när vi skulle åka, jag ville åka tidigare men jag fick inte som jag ville, vi var på vägen kring 10.30

Dagens förare var väldigt positiv,denna bild bekräftar detta...


Det var ca 11 mil till svinesund och på väg dit så åkte vi över den fina svinesundsbron,den ser ut så här ungefär



Jag började drömma om svensk mat på torsdagkväll redan så jag var verkligen överenergisk och positiv då vi väl var framme kring tolvtiden. Min dag började med ett samtal till mor min och så beställde jag ett skrovmål med plusmeny.

Det satt precis där det skulle och dag hade bara börjat.




Köpcentret var verkligen stort och jag tror att vi spenderade minst 3-4 timmar åt att gå runt och göra nästan ingenting.
Jag köpte iaf ett linne, en mössa, hårspray, hudolja, 4 kilo gainer som jag släpade runt i en påse medans de andra kollade på kläder och så.


Då vi kom till godislandet så blev tjejerna som tokiga, det fanns verkligen hur mycket godis som helst, jag handlade med mig 1,5 kilo godis till mig och nils, mumma!


Här poserar Eva och Jenny med en äcklig chokladbit.


Vi kom tillslut fram till det som vi verkligen åkte för, mathandlingen.



Den här bilden visar hur pigg jenny är. Vi åkte från stället kring 18.00 i min kollektivkompis kärra.

Nu var det dock min tur att köra, och jag pendlade mellan 120/30 på 90 samt 100väg.
Det var tvåfiligt hela vägen med mitträcke så det var chill mamma!



Då vi väl började närma oss Oslo så var jag nervös, och självklart så körde vi fel, men efter ett samtal my (ägaren av bilen) så tog fyra tappra själar sig hem, trötta men glada efter en skön dag i Sverige.






Kommentarer
Postat av: maria

Söndagsresorna kommer bli tradition!:) Hur går det med den omtalade filmen?

2010-02-08 @ 22:18:36
URL: http://kastaglasistenhus.blogspot.com
Postat av: mange

bra inlägg, mer aktivt bloggande tack! =)

2010-02-13 @ 11:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0